Szukaj na tym blogu

Translate

niedziela, 5 marca 2017

Trzeba poznać prawdę o sobie

Jedną z podstawowych rzeczy, które musisz zrobić, idąc na szczyt - to poznać prawdę o tym, jaki jesteś. Zrozumieć i zaakceptować niewygodne fakty na temat swojego charakteru i swoich wad, by móc w znaczącym stopniu je zminimalizować lub wykorzenić całkowicie. Często są to bolesne lekcje, a wiecie dlaczego? Dlatego są bolesne, że już się nie dało inaczej - jak z zębem, gdy jest większa dziura, to boli bardziej.

Kiedyś napisałem post o treści "Moja najgorsza wada". Od tamtej pory, włożyłem trochę pracy, by przestać postępować tak, jak wtedy postępowałem. Jest jeszcze kilka złych rzeczy, które zmieniam w sobie.




Dla przykładu, czasem się boję i reaguje panicznie. To bardzo przykra wada. Gdy dziecko zamierza włożyć brudne ręce do buzi to głośno krzyknę. Gdy widzę zagrożenie, a ktoś uparcie je ignoruje, to potrafię bardzo podnieść głos. Czasem aż za bardzo, bo ilość agresji w głosie wcale nie pomaga sprawie. Gdy ktoś podejmuje decyzje dotyczące mnie, a których nie rozumiem, też reaguję panicznie.

Wciąż nie wiem, jak się tego pozbyć z siebie. Na pewno, im czuję się silniejszy i im większą kontrolę nad sytuacją czuję, tym spokojniej reaguję na różne, nieoczekiwane sytuacje. Tyle, że nie chodzi mi o to, żeby mieć więcej władzy, tylko żeby lepiej kontrolować swoje odruchy i reakcje. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że w końcu uda mi się to osiągnąć

Brak komentarzy: