Szukaj na tym blogu

Translate

środa, 13 listopada 2013

Moralność w firmach

Liderzy największych, najbardziej dochodowych firm zdają sobie sprawę z tego, że nie da się sensownie kierować ludźmi bez odwoływania się do wartości i nie da się zdobywać rynku bez służenia ludziom, nie będzie dominować na rynku firma bez jasnej misji, z którą będą identyfikować się pracownicy. Największe firmy nie starają się budować wizerunku uczciwych i solidnych - one takie po prostu są.

Wielu ludziom się wydaje, że można stworzyć silną, przynoszącą sukcesy firmę wbrew pracownikom. Są oni w wielkim błędzie.


(c) https://www.facebook.com/freshome

3 komentarze:

Unknown pisze...

Nie zgadzamy się z tym. Ja i Konrad.

Unknown pisze...

Duże firmy powodują ogromne katastrofy (np. Shell, Tepco), a małe firmy, małe katastrofy.
1) Do małej firmy może przyjść kontrola z urzędu i coś zabronić, a duża firma przekupi urzędnika.
2) W małej firmie pracownik może sprzeciwić się nadużyć a dużej boi się.
Jak widać z zewnątrz jak i wewnątrz duża firma jest mniej moralna od małej firmy.

Being too crazed, bored father pisze...

Podkreślamy wartość tych firm, które traktują pracownika z szacynkiem, tych firm które ukierunkowują się na budowanie silnych zespołów i utrzymywanie pozytywnej więzi z pracownikami. Patrzymy na firmę pod względem traktowania pracownika, a nie oceniamy jej działalności i tego, czy np. firmy sprzedające alkohol czynią straty moralne wśród młodzieży etc.